جاذبه های گردشگری | تور داخلی

آنچه در مورد جاذبه های گردشگری باید بدانید

جاذبه های گردشگری | تور داخلی

آنچه در مورد جاذبه های گردشگری باید بدانید

همه چیز در مورد جاذبه های گردشگری یا آنچه در مورد جاذبه های گردشگری باید بدانید و...

  • ۰
  • ۰

حافظ شیرازی

آرامگاه خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی یکی از نام آورترین شعرای ایران است که همهٔ ایرانیان به وجودش فخر می‌فروشند چنانکه دیوان حافظ بعد از قرآن پرفروش‌ترین کتاب در ایران است. تا جایی که مردمان از دیوان اشعارش فال می‌گیرند، آرامگاه حافظ در شمال شهر شیراز در مکانی به نام حافظیه قرار دارد. در روزگار کریم خان زند تعمیراتی در این مکان انجام شده و سنگ مرمر نفیسی بر مزار حافظ نصب گردید، بعدها در روزگار قاجار ضریح فولادی بر روی مزارش ساخته شد و سرانجام بین سالهای ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۷ خورشیدی به کوشش علی اصغر حکمت بنای کنونی با بهره گیری از عناصر معماری روزگار صفویه و زندیه توسط آندره گدار فرانسوی طراحی و به اجرا درآمد. هنرمندان، شاعران و مشاهیر بزرگی چون، اهلی شیرازی، عرفی شیرازی، علی اصغر -حکمت، فریدون توللی، فرصت شیرازی، وصال شیرازی و… در جوار خواجه شیراز آرمیده‌اند.

حافظیه شیراز جزو جاذبه های خاص و محبوب در میان تور داخلی بوده و همه روزه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.اگر شیراز را به عنوان مقصدد گردشگری خود برگزیده اید، یکی از بهترین پیشنهادات بازدید از حاظیه شیراز است . 

تور شیراز 

تور داخلی 

بلیت هواپیمای داخلی 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی